Tennisles en Tenniskids TOF

Tennisles voor de jeugd

De jeugd heeft de toekomst, ook bij De Nieuwe Brug! Met onze trainer Sander de Bruijn kijken we altijd naar een gezonde afwisseling tussen intensiviteit en plezier, zodat de kinderen niet alleen uitgedaagd worden op fysiek gebied, maar ook nog eens met een positieve spelbeleving en een lach op hun gezicht van de baan stappen! De jeugdlessen worden ingedeeld per kleur (rood, oranje, groen en geel).

Alle jeugdleden kunnen gratis meedoen aan de jeugdcompetitie. Tevens krijgen zij korting op veel activiteiten. Voor meer informatie kunt u contact met ons opnemen: tennisvereniging@outlook.com of KLIK HIER voor meer informatie over het lidmaatschap.

Tenniskids TOF

De afgelopen jaren is Tenniskids TOF al succesvol getest door een aantal verenigingen en leraren.

Onze club is trots dat onze tennisleraar Sander de Bruijn gebruikt maakt van Tenniskids TOF!

Het Tenniskids programma is vernieuwd met Tenniskids TOF.

Tenniskids TOF ondersteunt leraren in het geven van lessen aan de jongste jeugd en zorgt voor behoud van jeugdspelers voor de vereniging. Het vernieuwde Tenniskids programma laat kinderen met meer plezier en motivatie op de baan staan en geeft ze (en hun ouders) inzicht in de tennisontwikkeling.

Tennis Ontwikkelings Fases

Met Tenniskids TOF, wat staat voor Tennis Ontwikkelings Fases, kunnen kinderen zich binnen het programma nog beter op hun eigen manier en tempo ontwikkelen. Het kind staat bij Tenniskids TOF centraal, wat zorgt voor meer motivatie en spelplezier. Er wordt niet alleen gekeken naar techniek en tactiek, maar ook naar mentale en sociale aspecten.

Ontwikkelingsmatrix

Tenniskids TOF bevat belangrijke elementen. Als eerste de ontwikkelingsmatrix. Deze matrix is per Tenniskids kleur verdeeld in fases en levels en geeft de leraar een duidelijk beeld van de route van de ontwikkeling van een speler van Tenniskids Rood naar junioren. Een kort en overzichtelijk handboek helpt de leraar bij het werken met Tenniskids TOF.

Leraren app en oefenstofvideo’s

En tenslotte de Leraren app. De ontwikkelingsmatrix in combinatie met de Leraren app geeft leraren structuur in het bijhouden van de spelersontwikkeling, de overgang naar een volgende kleur en het bepalen van trainingsdoelen. Daarnaast zijn er veel inspirerende oefenstofvideo’s in de app te vinden, die de leraar helpen bij het geven van de lessen.